Anul 2014 în artele vizuale internaţionale

Un minitop al evenimentelor

  • Recomandă articolul
În 2014, presa de specialitate internaţională a vorbit masiv despre o divizare a pieţei de artă între două extreme: obsesia pentru bani, respectiv pentru valoarea materială a lucrărilor, şi un egocentrism exacerbat al artistului, o hiper- hipstereală, dacă cititorul acceptă licenţa. Trebuie să spunem că, anul trecut, Sotheby’s a vîndut cu peste 100.000.000 de dolari o lucrare a lui Giacometti, lucrări semnate de Barnett Newman, Andy Warhol şi Francis Bacon apropiindu- se, în cadrul unor licitaţii Christie’s, de acelaşi preţ. La antipod, luxemburgheza Deborah de Robertis a recreat pe viu imaginea iconică din celebra lucrare a lui Gustave Courbet, Originea lumii, la Musée d’Orsay. Imaginea video a performance- ului, filmat şi intitulat Mirror of Origin, ne-o arată pe artistă aşezată în faţa lucrării, în poziţie asemănătoare, în timp ce gardienii muzeului încearcă să evacueze vizitatorii din sală şi să o mascheze.   În final, De Robertis a fost luată de poliţie, în urma plîngerilor depuse de conducerea muzeului. Încercînd să explice performance-ul în termeni artistici, Deborah s-a apărat invocînd ignorarea contextului, care a dus la interpretarea gestului său ca act de exhibiţionism. Nu au lipsit în 2014 nici vandalizările sau protestele sociale. Lucrarea în formă de jucărie sexuală a artistului […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }