Arroyo – exil si piele de taur

  • Recomandă articolul
Vernisata in prezenta artistului, expozitia Eduardo Arroyo la Bucuresti este un eveniment. Organizata de Ministerul spaniol al Afacerilor Externe, in cadrul programului de promovare a artei iberice in strainatate (Arte español para el Exterior), expozitia deschisa la Muzeul National de Arta al Romaniei este, totodata, o premiera, pentru ca aduce in fata publicului de la noi opera unui artist consacrat si apreciat in Occident, dar destul de putin cunoscut in Europa de Est. Intr-o succinta caracterizare, Eduardo Arroyo este un artist a carui biografie reflecta si sintetizeaza devenirea unei culturi. Nascut in 1937 la Madrid, Arroyo paraseste Spania la 21 de ani datorita convingerilor sale antifranchiste, stabilindu-se la Paris, in Montparnasse, cartierul pictorilor. Cu diploma de ziarist intr-un buzunar si cu romanele lui Hemingway in altul, incepe sa picteze ca „portretist de strada si desenator de trotuare“, ajungind sa participe in 1963 la a III-a Bienala de la Paris, alaturi de Mark Biass, Jorge Camacho si Pierre Pinoncelli. In 1964 e prezent in expozitia Mitologii cotidiene organizata de criticul Gérald Gassiot-Talabot, iar in 1965, impreuna cu Gilles Aillaud, Antonio Recalcati, Jacques Monroy, Henri Cueco, impune definitiv miscarea artistica numita „Nouvelle Figuration“ sau „Figuration Narrative“, prin expozitia cu acelasi titlu, deschisa […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }