ARTE. Emisia Bonjour

  • Recomandă articolul
Ceea ce caracterizeaza gestul artistic al Grupului Bonjour nu e atit ironia pop-art-ului, cit „transvalenta“ lui Deleuze, adica transformarea valorilor in valori de schimb, valori „convertibile, intersanjabile, transvalente“. Grupul Bonjour emite pe piata artistica bancnote pe care sint reprezentate valori personale: „valori de viata, lucruri care ne plac, pe care le apreciem: un Jaguar clasic, pescuitul de bibani, Depeche Mode, sotia si logodnica“. Penetrarea pietei in cultura a fost deja semnalata de Baudrillard, ca una din trasaturile lumii actuale. El se referea la faptul ca orice valoare devine valoare de schimb. Chiar valorile cele mai abstracte (iubire, bunatate) ajung perfect vandabile. Neprivind-o cinic, ca pe „o era a coruptiei generalizate“ – cum facea Marx, din perspectiva secolului sau -, Baudrillard vede aceasta perioada ca pe una in care economicul nu mai poate fi separat de cultural, in care artefactele culturale ajung sa fie perfect integrate economicului. Este lumea in care „productia, schimbul si consumul formelor culturale devin doar o expresie a activitatii economice“ (Frederic Jameson). Este lumea in care orice valoare e convertita, transformata in valoare de schimb. „Noi am vrut sa dam o reprezentare fizica, un echivalent fizic valorii“, spun A. Stoleru si D. Coman, adica Grupul Bonjour. Si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }