ARTE VIZUALE. A fost aici o sinagogă?

  • Recomandă articolul
Wojciech Wilczyk (n. 1961) aparţine generaţiei de artişti care stabilesc cadrul discursului artistic în Polonia. În afara activităţii artistice, prin numeroase publicaţii, participări la conferinţe şi expoziţii în instituţii poloneze de prestigiu (Galeria Naţională de Artă „Zacheta“, Centrul pentru Artă Contemporană Zamek Ujazdowski, Muzeul de Artă din Lodz), Wilczyk face legătura între mediile şi generaţiile documentariştilor, organizînd totodată în jurul propriei persoane un grup al „fotorealiştilor“. Stabilit la Cracovia, fotograful realizează consecvent, de la sfîrşitul anilor ’90, serii de fotografii care prezintă dezintegrarea formelor industriale din Silezia. Melancolia imaginilor create de Wilczyk, în felul lor nişte mărturii ale procesului istoric, este o consecinţă a reflecţiei asupra caracterului ireversibil al schimbărilor impuse de Capital (acesta este şi titlul unei expoziţii şi al unui album editat de Wilczyk), la o scară care depăşeşte graniţele unei regiuni a Poloniei. Retragerea în trecut a epocii industriale nu este singura temă abordată de Wilczyk. Fotografiile maşinilor retrase din exploatare din seria „Viaţa de după viaţă“, care îndeplinesc funcţia unor reclame de pe marginea drumurilor, par a fi mult mai ancorate în existenţă, ba chiar nostalgice. La rîndul lor, imaginile care surprind participanţii la ceremoniile religioase din sanctuarul din Kalwaria Zebrzydowska (ciclul „Kalwaria“, realizat pe parcursul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }