ARTE VIZUALE. A sugera, iata visul

  • Recomandă articolul
De la obiectivul simbolistilor la stereotipul postmodernistilor, sugestia ramine un imperativ constant. Si, totodata, o modalitate de abordare si fragmentare a realitatii. Expozitia studentilor de la Sectia de Fotografie a Facultatii de Arte Aplicate din Belgrad, care a fost deschisa intre 14-27 mai 2002 la Galeria, spatiul expozitional al Universitatii de Arta din Bucuresti (Str. Budisteanu nr. 10) s-a circumscris eficientei sugestibilitatii. Ea a fost organizata gratie unui efort de colaborare: a profesorului Branimir Karanovic si a artistului Nicu Ilfoveanu, cu sustinerea generoasa a Ministerului Culturii din Republica Sirba. Pe 15 mai a.c., profesorul Karanovic a tinut si o conferinta despre tendintele in fotografia contemporana din Serbia. Fotografiile expuse de artistii sirbi s-au concentrat asupra explorarii identitatii. Specularea detaliului a testat si a valorificat avatariile personalitatii. Seria Water de Miljana Vukovic a inregistrat variatiunile de lumina-umbra in apa. Lucrarile ei dezvaluie un grad mare de abstractizare, dincolo de reveria pe care o pot inspira undele. La fel ca in cazul picturalitatii abstracte a lui Mondrian, aceste linii in alb-negru au reprezentat, de fapt, o geometrizare a cadrului fotografic, comportind implicit o simplificare si o esentializare a impresiilor si a emotiilor. Poate fi usor identificat un expresionism in fotografie. „Romantismul“ implicarii […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }