ARTE VIZUALE. Daniel Crăciun: Cotroceni ori Kotroceni?

  • Recomandă articolul
Joi, 17 noiembrie, a avut loc la Arts Concept Café vernisajul expoziției de fotografie Kotroceni, a artistului Daniel Crăciun. Înainte de orice altceva, titlul, așa cum este scris, face aluzie la limbajul de net care deformează limba română. Expoziția este deopotrivă poem fotografic și document social, în această ordine. Faptul de a fi sediu al puterii regale și republicane, loc de rezidență al autointitulaților boieri (care, după cum afirmă artistul,  arareori au sorginte boierească) sau fief al snobilor nu conferă proiectului vreo miză, poantă sau finalitate. Capitolul istoric și antropologic își are importanța sa, dar axa expoziției este determinată de acroșajul liricului cu ironia. Elogiul ludic conduce la acea distanță optimă dintre artist, lucrare și public. Astfel, principala întrebare pe care o pune prin fotografiile sale Daniel Crăciun este dacă avem de-a face mai degrabă cu Cotroceni ori Kotroceni.    Artistul trăiește și lucrează în Franța și România, împărțindu-și timpul între Paris și București. Experiența și mentalitatea dobîndite în anii formării în țară și apoi în străinătate îl plasează în poziția privilegiată de a aparține ambelor spații culturale, dar și de a nu fi legat de vreun anumit sistem. Libertatea sa de mișcare își găsește împlinirea în expoziții și evenimente […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }