ARTE VIZUALE. De la fetele lui Lucian Ţăran la cenzura lui Vlad Basarab

GALERII FOTO: „My Girls“ de Lucian Ţăran; „Censorship of Memory“ de Vlad Basarab

  • Recomandă articolul
Titlul articolului este dat de intersecţia numelor a două evenimente din zona ceramicii, desfăşurate cam în aceeaşi perioadă la Bucureşti şi Seattle. Artiştii, care sînt români, au în comun, în afară de materialul în care se exprimă, apetenţa pentru şocul cultural, acoperit conceptual prin ceea ce realizează, fiecare cu mijloace distincte. Pentru a spulbera orice echivoc privind eventuala nuanţă peiorativă a sintagmei propuse, este vorba despre expoziţia My Girls şi performance-ul Censorship of Memory, la care ne vom referi detaliat în continuare.   Între 9 şi 26 martie 2012, la Galeria Galateea pot fi admirate (sau contestate) fetele din porţelan ale sculptorului ceramist Lucian Ţăran. După Pisicile cu sîni din 2005, artistul revine cu un alt subiect tabu, pe aceeaşi temă a sexualităţii, de data a­ceas­ta în context decadent. O serie de doam­ne şi domnişoare cu forme şi rotunjimi exacerbate, totuşi în anumite limite ale verosimilului biologic, tronează în luminoasa sală a galeriei de pe Calea Victoriei din Bucureşti, oprind în loc trecătorul diurn, indiferent de sex, vîrstă, cultură ori clasă socială. Dimensiunile pornind de la 100% (în sus) sporesc substanţial efectul. Am discutat cu mana­gerul Galateei, Dorina Cioplea, care ne-a vorbit despre multitudinea de reacţii la această expoziţie, intitulată […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.