ARTE VIZUALE. Descifrarea realului

  • Recomandă articolul
Începînd din 17 octombrie, Galeria Cuhnia de la Palatul Mogoşoaia prezintă expoziţia Gest şi adevăr în sculptură, semnată Aurel Vlad. Actualul decan al Facultăţii de Arte Plastice, deţinătorul a patru Mari premii româneşti de sculptură, a cărui operă Cortegiul sacrificaţilor marchează la Sighet, în curtea fostei închisori, un Memorial al suferinţei şi demnităţii româneşti, aduce la Palatul Mogoşoaia lucrări recente, cele mai multe realizate în cursul ultimului an, care continuă teme mai vechi prezentate în mod special în scenografiiile realizate pentru montările regizorului Mihai Măniuţiu. Remarcînd dezvoltarea atît de cursivă a unor idei plastice de-a lungul mai multor ani, ne apare din ce în ce mai evident faptul ca pentru acest artist figurativul, departe de a-şi fi epuizat resursele de expresivitate, rămîne un vast teritoriu încă prea puţin cunoscut, o provocare pentru cel care caută slujindu-se de intuiţie şi fixează prin observaţie. În debutul parcursului său Vlad, care studiase cu Geta Caragiu (sculptoriţă de expresie postcubistă), a abordat figurativul prin prisma simbolului şi arhetipalului încifrate în obiecte şi imagini-traforate de tip hieratic purtînd amprenta artei bizantine. În mod neaşteptat însă, pe măsură ce sculptorul explora temele Bizanţului şi instalaţia sa Ograda mistică, montată la Catacomba, căpăta stringenţa unei albe hierofanii, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }