ARTE VIZUALE. Fragmentări şi recompuneri

  • Recomandă articolul
Hai să uităm de cei bogaţi şi de cei puternici în această retrospectivă. Ei sînt previzibili. Ce facem cu cei lipsiţi de putere, cu cei vulnerabili? Voi începe inspirată de un top de sfîrşit de an, realizat pe un binecunoscut blog de artă, hyperallergic.com, şi intitulat „The 20 Most Powerless People in the Art World: 2015 Edition“ – un top care debutează cu un caz tragic, asasinarea prin decapitare a arheologului sirian Khaled al-Assad de către ISIS, pe 18 august 2015. Un an care, vizual vorbind, şi-a pierdut coerenţa pe parcurs, şi-a pierdut un început de discurs cîştigat cu greu în anii dinainte, a îngheţat, s-a fragmentat şi acum încearcă să se recompună, rămîne de văzut cum. Adrian Ghenie la Bienala de la Veneţia Despre „victorii“ găsiţi în paginile acestei reviste, în arhivă, în articole scrise la momentul potrivit. Facem un rezumat. În 2015 a avut loc Bienala de Artă de la Veneţia, ajunsă la cea de-a 56-a ediţie1, iar Pavilionul României l-a expus pe artistul Adrian Ghenie, cu o expoziţie de pictură intitulată Darwin’s Room, curatoriată de Mihai Pop, cel care a iniţiat, în 2005, alături de Ghenie, Galeria Plan B, probabil cea mai vizibilă din România în mediul artistic internaţional. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }