ARTE VIZUALE. Marin Gherasim, marturisitorul

  • Recomandă articolul
„Ma intereseaza profunzimea, nu expansiunea“ – asa mi-a spus Marin Gherasim intr-un anumit moment al periplului nostru prin expozitia sa de pictura Reconstruirea absidei, de la Muzeul National Cotroceni (10 mai-10 iunie 2007). El nu se extinde tematic, ci cauta noi valente in structura de adincime a obsesiilor care i-au bintuit intreaga viata artistica. Marin Gherasim este unul dintre pictorii contemporani inconfundabili, e imposibil sa nu recunosti o lucrare semnata de el. Pentru mine, inconfundabil este limbajul sau: un anume tip de textura, de materie care vorbeste, care depune marturie. Unul dintre cele mai frumoase daruri pe care le-am primit de-a lungul timpului este o Cetate de Marin Gherasim (1995), care se vede de la intrarea in casa si domina un perete alb. La fel cum – am constatat cu o infinita placere – unul dintre Tronurile sale se impune de la distanta, rosu, imperial, vizibil de la intrarea in spatiul expozitional pe care il ia in stapinire. imi amintesc bucuria cu care mi-a spus Marin Gherasim la telefon, in ziua cind stabileam intilnirea de la Cotroceni, ca acest spatiu este cel mai potrivit pentru gazduirea vremelnica a lucrarilor sale. intr-adevar, zidurile de caramida ale muzeului, boltile nesfirsite, care par […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }