ARTE VIZUALE. Mitul transparentei

  • Recomandă articolul
Jacques HEROLD (1910, Piatra Neamt-1987, Paris) este una dintre figurile importante ale suprarealismului international. In afara de opera picturala, a mai lasat un Maltraité de peinture, care a cunoscut mai multe editii in Franta, urmind sa fie publicat acum, pentru prima data, si in limba romana de catre ICARE (Institutul de Cercetare a Avangardei Romane si Europene). Versiunea in limba romana a fost realizata de Petre Raileanu, semnatar si al Studiului introductiv, din care publicam aici un fragment. Ambiguitatile unui titlu: intre manifest artistic si program existential. Straini intr-o limba straina Maltraité de peinture1. Inca din titlu Jacques Herold ne pune in dificultate in ceea ce priveste traducerea lui intr-o alta limba sau in discursul explicativ ce s-ar vrea a fi acest studiu. Prima interpretare, conditionata de o vaga, sau, dimpotriva, precisa „amintire culturala“, evoca ceva in genul fals-simili-pseudotratat, asa cum l-au practicat autori cu un gust avansat al esteticului ca ontologie si al trairii ca forma imperfecta a actului estetic, campioni ai unui relativism inselator, caci, afirmind ca fac mai putin, fac in realitate mai mult decit genul pe teritoriul caruia par a se situa. Pseudokynegetikos al lui Alexandru Odobescu este o Precuvintare la Manualul vinatorului, dar si inca […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }