ARTE VIZUALE. Modernism: refolosibil

  • Recomandă articolul
Sentinta definitiva: orasul contemporan este divortat de toate trasaturile care il caracterizau traditional, disociat de rigiditate, de imobilitate, de previziune ori de permanenta. Se stipuleaza, de asemenea, dreptul acestuia de a jongla liber cu tentatiile indeterminarii si ale mutabilitatii, precum un organism viu, deschis, aflat intr-un permanent proces de evolutie, distorsie si transformare. Daca ati vizitat expozitia de la Galeria Noua, Transformative Urbanism, a artistilor austrieci Sabine Bitter si Helmut Weber, probabil ca ati jucat rolul de jurati in procesul consecintelor care au urmat sentintei de mai sus: modernismul se reinventeaza (din nou!), de data aceasta in amor frivol cu performarea, lasind balta aparenta. Depozitiile din partea martorilor sint necesare pentru lamurirea neintelegerilor si a incidentelor care au aparut ca urmare a pastrarii metodelor si a parametrilor de proiectare specifici orasului traditional: controlul, figuratia ori stabilitatea, tensiuni ce prind forma pe tarimul identitatilor culturale, cu efecte imediate in cotidianul fiecaruia. Aici, ca probe aduse in favoarea cadrului in lupta cu forma, sint folosite procesele performative ale peisajului: organizarile strategice sau infrastructurile dinamice. In fine, probele sint prezentate de catre cei doi artisti ca studii de caz sau ca abordari simbolice. Asa ca primim spre cercetare primul studiu: proiectul Caracas, hecho […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }