ARTE VIZUALE. Poduri Europene

  • Recomandă articolul
Luni, 7 aprilie 2014, a avut loc vernisajul expoziţiei colective Poduri Europene, moment care marchează redeschiderea Galeriei Senso (în acelaşi spaţiu în care a funcţionat pînă în 2008 , bd. Unirii nr.15). Este vorba despre un eveniment notabil din punct de vedere cultural, cu atît mai mult cu cît media de galerii, raportată la numărul oraşelor din România, este subunitară. Acest adevăr incomod îi poate supăra pe toţi cei care iau în consideraţie exclusiv jumătatea plină a paharului, dar ne asumăm atitudinea lui Parsifal, în încercarea de a contribui cumva la „însănătoşirea împărăţiei“, cel puţin din punctul de vedere semnalat. Cifrele au doar un rol orientativ, ceea ce contează fiind calitatea. Totuşi, este greu să ignorăm faptul că în Londra sau Paris sînt de cîteva zeci de ori mai multe galerii decît în întreaga noastră ţară. Facem această sinapsă plecînd de la podurile de peste Sena şi Tamisa, realmente poduri europene. Nu trebuie să fim însă pesimişti. Uniunea Artiştilor Plastici din România are în jur de 6.000 de membri. Problema ar fi în spaţiul mioritic doar piaţa de artă, cea albă, legală. Pre supunem că artiştii vînd direct din atelier, altfel nu s-ar explica supravieţuirea profesiei vocaţionale. Expoziţia de la […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }