ARTE VIZUALE. Religios sau deloc

  • Recomandă articolul
In galeriile si pe simezele bucurestene se intimpla mereu cite ceva: exercitii de performance, developari de viziuni, experimente multimedia sau, pur si simplu, virtuozitati de culoare si desen. Mai rar, insa, desfasurari de forme sculptate si volume slefuite; poate pentru ca, asa cum spunea Rodin, „statuarul este, prin excelenta, arta maturitatii.“ Un test, sau un argument in acest sens ne propune si sculptorul Laurentiu Mogosanu, in expozitia deschisa nu demult la galeria Sabina & Jean Negulescu. Artistul are deja un loc bine stabilit in cadrul generatiei „nouazeciste“ din Romania. Prin personalele din ’93, ’96 si ’97, prin lucrari integrate unor expozitii de grup si prin bursele si premiile pe care le-a cistigat, Laurentiu Mogosanu s-a impus ca sculptor in lemn, reprezentativ pentru neoexpresionismul figurativ, de sorginte religioasa. Daca la inceput artistul era inca preocupat de cioplirea formei, de scoaterea ei la lumina din intreg, treptat, asamblarea si constructia din fragmente au trecut pe primul plan, pina la simplificari aproape minimaliste. Totusi, referinta la uman nu e niciodata uitata. Motivul consecvent al artei lui Laurentiu Mogosanu il constituie corpul uman aflat sub semnul divinului; corpul descompus in unitati sau bucati potential dinamice, spre implinire si sacralizare. Intr-un tulburator discurs despre conditia […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }