ARTE VIZUALE. Taxidermia, performance şi postperformance

  • Recomandă articolul
Cu un nume mai puţin obişnuit pentru o expoziţie de artă, dar foarte bine ales ca numitor comun şi potenţial de marketing, Taxidermia lui Felix Aftene a adunat în cîteva încăperi ale Muzeului de Artă din Palatul Culturii Iaşi, închis de aproape un deceniu pentru restaurare, lucrări realizate în ultimii trei ani şi un număr impresionant de vizitatori. Parte dintre ele s-au aflat şi la Copenhaga, în toamna anului trecut, la galeria Oxholm. Nu e o expoziţie oarecare. Cross art, creaţie site-specific, intervenţie urbană, expoziţie performativă, performance şi postperformance, intertextualism, autobiografism sînt cheile de lectură cu care spectatorii pot descifra stratificarea ei semantică. Exponatele, diverse pînă la eclectism ca tematică, materiale, formule, sînt grupate în cicluri şi legate embrionar prin titlu: golirea de conţinut vital ca strategie de rezistenţă în timp.  Artist conceptual, Felix Aftene şi-a construit discursul expoziţional într-o retorică postmodernă. A pornit cu prelucrarea unui spaţiu, muzeul de artă de tip tradiţional, continuator al unei celebre pinacoteci, aflat în plin proces… taxidermic: „eviscerat“ de picturi, parţial reparat, cu pereţi, planşeu şi podea degradate vizibil, aşteptînd urgente proceduri de refacere. Ambientul servește perfect intenţiile artistului. În conceptul curatorial e şi o pronunţată componentă de intervenţie urbană. Manifest, angajamentul său […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }