Articolele cititorilor nostri. Despre reforma statutului cadrelor didactice

  • Recomandă articolul
Reforma invatamintului romanesc va atinge cit de curind si invatamintul superior. Spre deosebire de actele normative in vigoare, care trateaza in legi separate modul de organizare si functionare a procesului si unitatilor de invatamint universitar, pe de o parte, si statutul cadrelor didactice, pe de alta parte, proiectul Legii invatamintului superior (versiunea a VI-a) unifica cele doua perspective. Astfel, sub titlul Comunitatea universitara din proiectul de lege, se reglementeaza statutul membrilor acestei comunitati, al personalului didactic si de cercetare si al studentilor. In raport cu statutul cadrelor didactice in vigoare (Legea 128/1997) actuala initiativa legislativa aduce destule noutati, unele salutare, altele, cred, amendabile. In primul rind, in ierarhia functiilor didactice universitare propuse de prezentul proiect este suprimata functia de preparator universitar, aflata la inceputul carierei universitare, dar este adaugata una noua si anume „profesor universitar definitiv“ (art. 172), care va finaliza cariera didactica universitara. Modificarea nu este una strict formala, deoarece prevederile articolului urmator (art. 173, (2)) ne spun ca „functiile didactice pina la nivelul de profesor universitar sint limitate in timp“, respectiv 4, 6, 8 si 10 ani, profesorii definitivi fiind, evident… definitivi. Chiar daca introducerea unor perioade limitate pentru exercitarea unor functii didactice poate fi considerata de bun […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }