Artiştii români contemporani în focus la Vienna Art Fair

  • Recomandă articolul
Cea de-a zecea ediţie a Tîrgului internațional de Artă de la Viena, deschis la Messe Wien între 2–5 octombrie, părea să fi debutat cu stîngul: cu doar trei săptămîni înainte de deschiderea sa, una din cele două directoare artistice, Vita Zeman, se retrăsese „pentru a-şi concentra cariera în viitor pe activități curatoriale“, după cum menționează explicația oficială, transmisă de cotidianul Kurierpe 12 septembrie. La data respectivă, curatoarea de origine lituaniană, mare amatoare de autoînscenări dramatice, înfiinţase o agenţie artistică și urma chiar să verniseze o expoziție organizată în cadrul acesteia, fapt considerat incompatibil cu funcția deținută la Vienna Art Fair. În urma retragerii sale convenite pe cale amiabilă, singura directoare artistică și purtătoare de cuvînt a tîrgului a rămas Christina Steinbrecher-Pfandt, născută în 1983 în Kazahstan, formată la Universitatea din Manchester și avînd la activ o intensă colaborare cu instituții de artă din Rusia (director artistic la Art Moscow între 2009-2012, director artistic la Moscow House of Artists între 2011-2012, curatoare a Proiectului Special din cadrul Bienalei de la Moscova din 2013 etc.). Un nou format al Tîrgului de Artă de la Viena În pofida acestei „pene“ administrative, Tîrgul de Artă de la Viena pare să stea sub semnul succesului. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }