Artizanatul subcultural

  • Recomandă articolul
Al cincilea lungmetraj regizoral postdecembrist al fostului operator de imagine Nicolae Margineanu (dupa vreo sapte in „deceniul satanic“) este un bun prilej de a ne convinge din nou ca (in)competenta si (in)corectitudinea comisiilor de la CNC in stabilirea unui clasament al proiectelor prezentate spre finantare este prima, dar nu si cea mai grava dintre problemele concursurilor respective, (ne)reglementate prin legea si regulamentele in vigoare. Avind drept norma principala epuizarea obligatorie si imediata a tuturor fondurilor alocate pentru fiecare stagiune de concurs – in sfidarea procedurilor si solutiilor diferentiate ale finantarilor practicate de Eurimages – aceste acte normative (indiferent de componenta si calitatea comisiilor de selectie) imping automat spre podium un mare numar de proiecte invalide sau imature, ca intr-un concurs sportiv in care ar fi laureati primii 10-20 de participanti, inclusiv eventualii schilozi, care ar reusi sa treaca linia de sosire. Logodnicii din America e, in acest sens, de o elocinta rarisima, iar intr-un plan anume un unicat. Desi exista unele antecedente simptomatice, semnalate la timpul lor (printre care precedentul produs al lui N. Margineanu, din 2002, Binecuvintata fii, inchisoare), nici un film romanesc din ultimii …68 de ani n-a dus atit de departe reanimarea artizanatului provincial/ subcultural, in speta […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }