Artmark – Licitaţia de primăvară 2010
- 26-03-2010
- Nr. 518
-
Mihai PLĂMĂDEALĂ
- Arte
- 1 Comentarii
Pe 25 martie 2010, la J.W. Marriot Bucureşti, Grand Ballroom, a avut loc Licitaţia de primăvară, organizată de Artmark – unul dintre cele mai importante evenimente de pe piaţa românească de artă. Dezvoltarea acestui domeniu este direct condiţionată de existenţa unui sistem coerent, capabil să fixeze cote valorice reale, fixate prin pîrghii economice, nu prin declaraţii neacoperite. Una dintre temele tratate constant în paginile destinate artelor (vizuale) din Observator cultural a fost aceea a pieţei de artă – condiţie necesară şi insuficientă pentru alinierea la standardele internaţionale sau, dacă cititorul doreşte, globale. Comerţul cu artă nu trebuie privit în mod automat drept un sacrilegiu, aşa cum cumpărătorul nu trebuie acuzat din oficiu de simonie. Istoria artelor poate fi privită (din altă perspectivă) şi ca o poveste a comanditarilor şi mecenatului. Într-un act coerent de achiziţie, există şi alte probleme în afară de asortarea tabloului cu canapeaua preexistentă (evident, absolută). Dacă eliminăm din dezbaterea noastră impostura, kitsch-ul şi nivelul modest, constatăm că posibilităţile (legale) de a intra în posesia unor lucrări sînt relaţionate, în cazul artei contemporane, de consignaţii, expoziţii ori de contactul direct cu artiştii. La acestea s-ar mai putea adăuga tranzacţiile între colecţionari. Principalul mijloc prin care sînt […]
Diferenta pe piata de arta o face calitatea actului tranzactional/ daca te limitezi la a aduna un maldar de obiecte si a le vinde a licitatie ( de fapt o varietate de brocanta) nu faci comet cu arta.
Licitatia Artmark este tocmai palierul pe care ar trebui sa se pozitioneze comertul cu arta din Romania/ Pana acu au reusit cu brio/ La mai mare!