Ascensiunea lui Traian Băsescu (V)
Fragmente din volumul în pregătire la Editura Polirom
- 21-08-2008
- Nr. 437
-
Marius OPREA
- FOILETON
- 1 Comentarii
Fragmentele din cartea lui Marius Oprea continuă, în această săptămînă, cu momentul în care Traian Băsescu este numit în funcţia de şef al Agenţiei NAVROM de la Anvers – Belgia. Marius Oprea a arătat săptămîna trecută că între momentul numirii şi preluarea postului au fost cîteva luni în care nu ştim exact unde a lucrat Traian Băsescu. Cercetarea lui Marius Oprea se opreşte, în acest episod, la raportările pe care le făcea Traian Băsescu de la Anvers şi la modul în care a fost demis, în urma unei dispute cu Valentin Stan, căpitanul navei „Zimnicea“. În 24 mai 1989, Traian Băsescu este „scos pe uscat“ şi se întoarce în România. Cauzele înlăturării sale din funcţie le puteţi citi în acest episod. În 14 aprilie 1988, Traian Băsescu se afla la Anvers. Fără îndoială, fericit. Era departe de pericolul vieţii pe mare şi totodată aproape de ea, iar posibilităţile de a-şi consolida veniturile crescuseră. Pe lîngă salariul din ţară, primea, cum am văzut deja, o indemnizaţie în valută, iar la acestea se mai adăugau probabil alte sume, din „trucurile marinăreşti“ despre care el însuşi a recunoscut că nu-i erau străine. De pildă, o sursă de venituri ilicite pentru comandanţii de […]
foarte multe inexactitati in aceste fragmente . se zice , se spune .. expresii care compromite imaginea unui istoric .
am navigat cam in aceeasi perioada cu dl. basescu .( porecla din institutul de marina era ” colombo ” , nu-i greu de ghicit de ce ? )
era cotat ca fiind unul din cei mai buni clc ( comandant de lunga cursa ) si nu cmc cum apare in fragmente.
pe cand dl. cdt stan cu care a avut conflictul la anvers si care nu era secretarul de partid al intreprinderii ( acesta fiind politruc de meserie) avea o reputatie indoielnica ( cel putin printre marinari ) .
basescu era considerat un cdt. corect , spre deosbire de stan si multii altii care furau si zaharul din ceai. fara dovezi nu pot afirma ca dl. basescu a facut gainarii. procesele verbale de receptie a lucrarilor de reparatii erau semnate de seful mecanic si cdt-ul navei. numai ei stiau cum semnau , de frica sa nu fie trasi la raspundere la venirea in tara. se practicau comisioane , in general nu pentru rabat de la calitate cat pentru a prefera o firma reparatoare sau alta. poate erau si inconstienti care preferau sa plece cu marfa neamarata ( pericol mare de rasturnare in ca de furtuna puternica ) sau cu reparatii sumare .
Poate fi considerat Basescu mitocan , vulgar , toapa si sincer nu rezonez cu stilul d-lui , dar cred ca de onestitate si profesionalism nu poate fi acuzat decat cu rea credinta. dl. marian oprea dezamageste profund .