Austeritate. La ce bun?

  • Recomandă articolul
Resemnarea este antidotul perfect la revoltă. Greva totală a fost parţială; şchioapă şi inhibată de posibile represalii şi de conştiinţa inutilităţii protestului. Cadrele didactice şi-au lăsat elevii să bîntuie aiurea prin şcoli, iar singurele probleme pe care le-au creat au fost pentru părinţi. Liderii sindicatelor din învăţămînt s-au războit în procente de participare cu ministrul de resort şi au acuzat de intimidare autorităţile şcolare de pe toate palierele ierarhice. Ministrul s-a lăudat, în schimb, că a salvat bacalaureatul. Nu şi educaţia. A gestionat momentul ca un politician de duzină, mizînd pe trădare, profitabilă doar pe termen scurt. Altul, în locul lui, mai înţelept, şi-ar fi dorit un adversar redutabil, pe care să şi-l facă partener de calibru, un corp profesoral solid şi unit, capabil să reziste presiunilor, nu unul care să se frîngă la primul asalt protestatar şi care să contabilizeze, penibil, măruntele succese punctuale ale grevei într-un eşec de ansamblu. Derută, teamă, frustrare, reprezentativitate discutabilă a liderilor, lipsă acută de încredere în aceştia, dar şi în şansa de a schimba ceva. Boli cronice ale societăţii româneşti. Modelul neputinţei este replicat la toate nivelurile, astfel că nici măcar un proiect de o zi – greva generală – nu a putut […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }