BALET. Cenusareasa la Opera Nationala
- 03-12-2002
- Nr. 145
-
Mihai Alexandru CANCIOVICI
- Arte
- 0 Comentarii
Repertoriul companiei de balet a Operei Nationale din Bucuresti s-a imbogatit cu un titlu de mult asteptat, Cenusareasa de Serghei Prokofiev. Interesul este mare caci baletul este gindit ca un spectacol pentru copii, o poveste cu fast si imaginatie. Construind un libret echilibrat, coregraful si regizorul Mihai Babuska povesteste basmul intr-un mod poetic si accesibil. Creatia sa dezvaluie un artist matur, un excelent profesionist, cu un acut simt al proportiilor si al miscarii. Desenul sau coregrafic inspirat are o geometrie perfecta (vezi scena Zinelor din actul I, sau Balul din actul al II-lea), stilul neo-clasic servindu-l cel mai bine. Impresioneaza felul cum stie sa alterneze momentele de lirism si intimitate cu rolurile grotesti ale Mamei vitrege si ale fetelor sale. Totul se desfasoara cu multa fantezie, evitind in miscare unele lungimi si repetitii ale muzicii. Mihai Babuska foloseste o echipa tinara, strunita cu exigenta care il caracterizeaza, iar efectele sint vizibile: spectacolul este spumos si feeric, o poveste care amuza si incinta. In prima distributie, Cenusareasa este Corina Dumitrescu, balerina in plina maturitate artistica. Ea abordeaza rolul cu inteligenta, acuratete, eleganta, si surmonteaza pasajele delicate din punct de vedere muzical asezindu-si pasii pe note cu mult discernamint. Talentatul ei partener […]