Balet. O intreprindere de anvergura
- 06-03-2001
- Nr. 54
-
Loredana BALTAZAR
- Arte
- 0 Comentarii
Rosu si Negru, balet in trei acte de Livia Teodorescu-Ciocanea, dupa romanul lui Stendhal. Regia si coregrafia: Alexa Mezincescu; Conducerea muzicala: Rasvan Cernat; Decoruri: Viorica Petrovici; Costume: Adriana Grand. Bineinteles ca o realizare de complexitatea acestui spectacol, inedita atit prin inserarea momentelor de pantomima cit si prin integrarea corului si a interventiilor solistice vocale in derularea scenariului vizual, poate fi panoramata sub cele mai diverse aspecte. In opinia mea, totul – neuitind a mentiona aici contributia de o calitate speciala a Vioricai Petrovici si Adrianei Grand, creatoarea decorurilor si, respectiv, a costumelor – a slujit conturarii mesajului psihologic al relatiei dintre personaje. Expresivitatea imaginii, de esenta romantica, aflata intr-o corespondenta intima, fireasca, cu tipologia afectiva a caracterelor, patrunde nemijlocit in subconstientul spectatorului, forta de seductie a acestei combinatii de elemente vizual-auditive fiind maxima. Spectacolul este un tot unitar ce inglobeaza demersul interpretativ propriu-zis, tradus prin prestatiile de exceptie ale balerinilor: Razvan Mazilu, Corina Dumitrescu, Monica-Alexandra Petrica, pentru a-i numi doar pe principalii protagonisti – actori ai esafodajului cadrului vizual. Ceea ce impresioneaza cu precadere este – cred eu – insusi modul de exteriorizare a universului launtric apartenent personajelor, cu tot cortegiul sau de interrelatii semnificative. De aici ar putea veni […]