BIFURCAŢII. Blestemată şcoală!
- 02-07-2014
- Nr. 729
-
Liviu ORNEA
- Rubrici
- 7 Comentarii
Pentru că la învăţămînt se pricepe toată lumea, sportul naţional a devenit, de multă vreme, căinatul elevilor şi probozitul profesorilor pentru chinurile la care îi supun. Sărmanii copii sînt obligaţi să înveţe mai mult decît poate duce un adolescent normal şi, oroare!, numai lucruri care le supraîncarcă creieraşele şi ghiozdanele şi care nu le vor folosi niciodată în viaţă. Cum ne aflăm în perioada examenelor, aria aceasta cu variaţiuni e intonată pe toate vocile, a capella sau cu acompaniament, după posibilităţi. Şi cine se pricepe mai bine la învăţămînt, cine e mai în măsură să dea sfaturi şi să tragă de urechi dăscălimea decît prim-ministrul nostru, domnul Victor Viorel Ponta? Fireşte, nimeni. Sîmbătă, 28 iunie, în şedinţă de Guvern, din înaltul plagiatului său, doctorul Ponta a spus: „Eu, personal, cred că trebuie să lucraţi la Minister, să vedeţi totuşi dacă subiectele şi numărul de ore chiar sînt adecvate la realitate – vorbesc ca părinte acum, nu ca prim-ministru, şi eu cred că se mai poate lucra, cred că încă fac copiii multe lucruri care le sînt inutile şi nu fac lucruri care le sînt utile. Ştiu că e un proces dificil, nu ceva ce se poate face peste noapte, dar […]
problema salariilor se va rezolva de la sine. Asta pentru ca nimeni nu mai vrea sa faca dascalie pe salariul aproape minim pe economie.
Prin salile de la Mate Timisoara bate vantu’…Cu cine sa faci atunci performata? Cam 25% sunt buni de „masterat” – vorbim aici „statistic”, iar dintre acestia cam acelasi procent sunt „doftorabili”. Ma refer aici in mod strict la cea ce se-ntampla in Romania.
Dar, profii de Facultate, tre’ sa traiasca si ei…
Solutia-i simpla, numai ca nu sunt bani pentru *asha ceva*: platestei *bine*, admite „la sange” – ca, atuncea se vor chiar imbulzi la admitere si ai de unde-alege.
Invatamantul -si am auzit pe un tv un baiet fain, care-si dete sama de cata *inertie* are un sistem educational – facut cu hei-rup’u, da chix.
Ingerinta politicului in politici educationale nu ne-a adus nimic altceva decat un chix…
Cele bune, vreme faina,
Nea Marin
Cu cateva saptamani in urma, cineva i-a mai atras atentia personajului care semneaza „lucid” ca folosirea sintagmei magice „Rominika” nu este nici inteligenta, nici de bun gust… si nici nu-l ajuta sa gaseasca vreo solutie a problemelor pe care le abordeaza.
Dar d-sa iubeste atat de tare aceasta formula care-i serveste drept carte de vizita si simbol existential, incat nu pote renunta la ea, ba chiar ne-o serveste acum in varianta completa „Rrrrominika”!…
Si vai! Cat de usor isi poate gasi cineva pe aceasta „originala” cale solidaritatea si simpatia unor alte mintzi, la fel de „lucide” si de… europene ca si a lui!
Traim in Romania anului de gratie 2014…
Pohta ce-a pohtit-o abramburica i-a indeplinit-o jalnicul cuplu de nulitati pricope-cocostoiu. Baga ne-bacaloriatii la facultate ca sa micsoreze somajul tinerilor si ca sa prade banul public sorbonicile – de-aia tac rect-orii. Nu mai e nici o speranta – scoala va produce de acum super-tampitzi chiar cu doctorate la fara frecventa care vor vota entuziasmati pe jalnicul plagiator si a lui gashca de puscarisi-puscariabili.
Rrrrominika nu are ce cauta in Europa.
@Ultor: http://dev.observatorcultural.ro/Rata-si-Platon*articleID_21946-articles_details.html ; http://dev.observatorcultural.ro/BIFURCATII.-Inca-un-vot-penibil*articleID_27324-articles_details.html
@Alina Popescu Multumesc pentru lectura si pentru comentariu. Nu stiu cine ii va raspunde d-lui Maci. Ce se intimpla, vedeti prea bine: se modifica legea invatamintului intru marea bucurie a sindicatelor si a unor rectori. Fapt e ca aceia care se bucura sint mai multi decit aceia care nu ne bucuram. Iar texte ca ale d-lui Maci, chiar daca sint doar niste exagerari iesite dintr-o frustrare uneori indreptatita (acum, subiectele rau alcatuite la un examen), dau apa la moara curentelor celor mai retrograde.
In topul comentariilor scrise sau de la tv privind examenul pentru licee care se disting prin obtuzitate/ stupiditate retinusem pina in present opiniile dnei Ecaterina Andronescu(locul I); cazul plagiatorului suprem (mamos ocrotit de cea sus mentionata) tine mai degraba de morala…
Prin foarte interesantul dv. articol aflu insa cu stupoare ca exista cineva(un professor!!!…) care depaseste prin halucinantele sale opinii …chiar imaginatia cea mai rea…
Corectitudinea gramaticala strica frumusetea limbii… cine foloseste Gramatica Academiei??…Nu credeam ca voi citi vreodata asa ceva…
Si mai departe, dle Ornea, ce se intimpla? Cine ii mai raspunde acestui domn? Cui se adreseaza mesajul sau?
Da, cam asa stau lucrurile. Cum educatia e un fenomen de masa -ca si fotbalul – e normal sa apara astfel de reactii. Numai ca aceste reactii ar trebui contrabalansate si de dezbateri ale profesinistilor si ale celorlalte parti implicate in domeniu..Acestea cam lipsesc insa, fapt ce degaja un numit aer de amatorism in tratarea problemei. Si toate acestea sunt posibile fiindca invatamantul nu e o prioritate nationala, asa cum cninic ( nici macar ironic ) a declarat-o presedintele pentru alte coordonate isterice. Lamentatiile ( ipocrite ) ale premierului sunt aceleasi cu cele ale presedintelui. Si acesta din urma spunea ca scoala scoate prea multi\”filozofi\” ( nu stiu daca de factura domnului Maci ), ca istoria se poate studia pe Google, asa ca la ce bun sa mai platim profesori, etc. Nu stiu daca la momentul respectiv autorul nostru critica la fel de prompt aceste gonfleuri …Dar dubla masura e adevarata noastra masura.
Subscriu cu mana pe inima ziselor autorului.
Am oarece nedumeriri in legatura cu framantarile d-lui Maci privitoare la radicalii de ordinul 3 . Nici un profesor din tara asta nu cere unui scolar sa extraga radical de ordinul 3 dintr-un numar care nu este cub perfect , dar daca totusi din calcule apare o asemenea situatie ( de ex. determinarea razei unei sfere cu volumul dat) , numarul ramane asa (valoarea exacta ) sau se poate aproxima cu ajutorul logaritmilor , ori alte procedee puse la dispozitie de analiza matematica.Elevii de gimnaziu o pot scoate la capat folosind tabelele matematice uzuale , dar in mod cert ei nu se vor lovi de asa ceva.
Exista algoritmul de extragere a radacinii cubice , asemanator cu cel al radacinii patratice , dar mai greoi si nici nu este prevazut de programa scolara. De alt fel nici nu merita o atentie speciala. Diferenta , ca dificultate , seamana cu diferenta in folosirea schemei lui Horner la impartirea a doua polinoame cand impartitorul nu mai este de forma x-a , ci un polinom de gradul al II-lea , sau chiar de grad mai mare.
PS. Am auzit ca un cioban extragea cu mare usurinta , „din cap” , radacina cubica din numere naturale destul de mari.Probabil ca erau cuburi perfecte , sau avea posesorul un calculator performant in scafarlie.