BIFURCAŢII. Ce-i de făcut?

  • Recomandă articolul
Eșecul Legii Educației Naționale din 2011, cel puțin în partea ei referitoare la învățămînt universitar și cercetare, e un fapt incontestabil. Deja, în urma unei serii de HG-uri, OG-uri, OUG-uri și OM-uri (ce cuvinte am ajuns să învățăm!), legea a fost desfigurată prin eliminarea aproape tuturor prevederilor care îngrădeau arbitrariul și introduceau o evaluare mai strictă, urmăreau împrospătarea personalului și multe altele. Sînt anunțate deja alte modificări care merg în același sens. Ne-am reîntors cam la nivelul legislației din vremea ministeriatului Hărdău, dacă nu mult mai înainte. Între cei care au susținut reforma Funeriu, frustrarea, de înțeles, e foarte mare. Lumea pare împărțită în două tabere. Unii pun eșecul pe seama lipsei de coerență și decizie a echipei care a gîndit reforma și reproșează cedările, compromisurile, faptul că nu s-a tăiat în carne vie. Alții, dimpotrivă, acuză lipsa dialogului, faptul că reforma a fost impusă de un grup care s-a considerat purtătorul adevărului și al valorii și nu a negociat cu toți interesații, că prea mult a depins și depinde de persoana ministrului, că multe instituții au fost numite prin OM și nu prin lege, putînd fi oricînd schimbate la fel de ușor. N-am auzit sau citit pînă acum nici […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.