BIFURCATII. Ce-şi face omul cu mîna lui…

  • Recomandă articolul
Cum, necum, reuşim să aruncăm în derizoriu orice lucru, oricît de serios, reuşim să golim totul de sens. De ani buni se vorbeşte insistent de reforma învăţămîntului de toate gradele – se vorbeşte pînă la vertij, pînă la greaţă. Iar cînd se face, cu opinteli, cîte ceva, pe nesimţite, direcţia de mers se inversează şi ne trezim pedalînd voiniceşte către punctul de pornire. De la o vreme, după mult chin, s-a încetăţenit ideea că orice schimbare trebuie să meargă mînă în mînă cu (unii cereau chiar să fie precedată de) evaluarea dascălilor şi a instituţiilor de învăţămînt. S-au căutat criterii. Nu era greu să se găsească. Pentru învăţămîntul superior, s-a mers pe ideea evaluării performanţei în cecrcetare, exprimată prin calitatea şi cantitatea de articole ştiinţifice produse. Calitatea poate fi constatată pe două căi: citind articolul sau/ şi după prestigiul revistei care l-a găzduit. E greu de citit şi producţia unui singur om, dar a unor mii! Ar fi nevoie de o armată de evaluatori străini. Se merge, nu numai la noi, pe varianta a doua. Atunci e nevoie de ierarhizarea revistelor.   Există mai multe metode, dar cea care prevalează în lume e ierarhia numită ISI, în care factorul de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.