BIFURCATII. Invatamintul superior in legea lui

  • Recomandă articolul
S-a publicat, nu de multa vreme, pe site-ul Ministerului, proiectul noii Legi a invatamintului, si reactiile, firesc, nu au intirziat sa apara. Nu am sa discut si eu chestiunile legate de autonomia universitara, de ingradirea ei, mai degraba: au facut-o, deja, alti colegi mai priceputi decit mine (cei interesati pot consulta, de exemplu, in arhiva Ziua, articolul doamnei Zoe Petre). Dar as vrea sa comentez un pic unele paragrafe legate de cercetare. Din articolul 1(6) inteleg ca, in viitor, vom avea trei tipuri de universitati: centrate pe didactica, pe cercetare sau pe amindoua. Ba, mai mult: „Conducerea, finantarea, functionarea si evaluarea calitatii activitatilor dintr-o institutie de invatamint superior sint in mod corespunzator adaptate misiunii pe care o are“. E de bine. Asteptam de mult sanctionarea de jure a faptului ca nu toate universitatile pot face acelasi lucru. Sper numai ca separarea nu se va opera dupa vrerea universitatilor, ci dupa o serioasa evaluare, cu criterii europene, care va mai reteza din avintul foarte vocalelor universitati nou-infiintate. Dar ce va fi apoi? Daca o universitate care organizeaza studii doctorale are o productie stiintifica neglijabila, cum e acum cazul A.S.E.-ului, va fi ea finantata la fel cu una care produce constant si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }