BIFURCAŢII. Liceul: două puncte de vedere

  • Recomandă articolul
Într-un articol recent, „Olimpicii României: ce-am avut şi ce-am pierdut“, postat pe portalul Voxpublica, Ciprian Domnişoru face o observaţie interesantă. Constată că România a avut mereu participanţi (şi premianţi) la toate olimpiadele şcolare internaţionale şi conchide că acest succes ar trebui pus în legătură cu tipul de programă din şcoală şi liceu: „[…] programa de liceu expune elevii la discipline obligatorii foarte variate. Atît de hulita, încărcata, teoretica şi inutila- cînd-ai-google programă de liceu a dat ţării în ultimii ani 18 medalii la olimpiada internaţională de filozofie, inclusiv trei medalii de aur. Ştiu, avem prea mulţi filozofi. Însă diversitatea materiilor predate în liceu şi expunerea elevilor la o programă variată, chiar dacă este încărcată, este un atu pentru România“.   Nu cred că această concluzie se bazează pe o analiză statistică foarte atentă (ar trebui văzut dacă ţările în care programa de liceu e bazată pe opţionale au sau nu performanţe comparabile la olimpiade, ar trebui raportat numărul de medalii la numărul de elevi etc.). Dar cred că e ceva adevărat aici. Zelul cu care sîntem noi dispuşi să „simplificăm“, să „aerisim“ programele mi se pare de rău augur. Pe de altă parte, e limpede că nu succesele la olimpiade […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.