BIFURCATII. Masificarea invatamintului

  • Recomandă articolul
De citva timp se discuta frenetic Raportul Comisiei prezidentiale despre starea invatamintului romanesc. Tot soiul de insi, mai mult sau mai putin familiarizati cu chestiunea, isi expun dezinvolt parerile – si au! E, desigur, imbucurator ca o multime de probleme dezbatute pina acum numai pe forumuri sau grupuri de discutii (Ad-Astra, Educer, FAR etc.) au ajuns sa fie asumate oficial, la cel mai inalt nivel. Multe dintre problemele semnalate sint reale, dar nu intotdeauna cauzele sint corect identificate, nici solutiile nu sint cele mai bune. As zice ca acest Raport pleaca de la o axioma neformulata explicit: sistemele de invatamint europene sint superioare sistemului romanesc. Analiza sistemului romanesc, diagnosticul si remediile propuse pleaca, toate, de la aceasta premiza. De exemplu, aflam ca, deoarece elevii romani sint codasi la teste de tip Pisa, ei sint slab pregatiti. Eu sint convins ca elevii englezi sau francezi supusi la examene de-ale noastre ar fi si ei codasi, iar, pe de alta parte, elevii nostri, expusi timp de citiva ani la teste de tip occidental, chiar fara sa schimbam nimic in programe si stil de predare, ar incepe sa faca fata foarte bine, pentru ca s-ar obisnui. N-are-a face! Concluzia e ca scoala noastra […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }