BIFURCAŢII. Matematica în şcoală

  • Recomandă articolul
Coincidenţă sau nu, în ultima vreme am văzut mai multe luări de poziţie de tipul „Liceu, cimitir al tinereţilor mele“. Nota lor comună este punerea sub semnul întrebării a utilităţii cunoştinţelor vîrîte pe gît în şcoală şi în liceu. Toate se vor fi dovedit inutile, dar cred că nu mai e nevoie să spun că animozitatea foștilor elevi se îndreaptă, în proporţie covîrșitoare, înspre matematică și înspre cei care-o predau.   De pildă, chiar azi, cînd scriu, Mircea Cărtărescu se întreabă, în Evenimentul zilei, „De ce s-a ţipat atîta la noi, de ce am fost atît de terorizaţi? De ce visăm şi acum că sîntem scoşi la tablă la matematică şi nu ştim nimic? Va compensa ceva din viaţa noastră de adulţi traumele la care ne-a supus şcoala, aşa cum s-a făcut şi se face şi azi? La ce ne-au folosit ne­sfîrşitele exerciţii şi probleme rezolvate la ma­tematică, la fizică şi la chimie, atîtea date memorate la istorie, dacă acum nu mai ştim nici regula de trei simplă?“. Și mai departe: „Nimeni n-a explicat vreodată convingător rostul învăţării gramaticii în clasele mici. Copiii trebuie să folosească limba corect, nu e nevoie s-o analizeze“. Iar un comentator foarte vehement (eritreeanul) scrie […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.