BIFURCAŢII. Religia în școală și spiritul critic

  • Recomandă articolul
S-a discutat destul de mult în ultima vreme despre conținutul manualelor de religie (ultimul articol pe care l-am citit, al lui Mirel Bănică, în 22). Nu am de gînd să alimentez controversa, pentru că nu știu cum ar trebui să arate un manual de religie. Nu pot, totuși, să nu observ că, deja, nimeni nu mai pune în discuție apartenența religiei la trunchiul disciplinelor obligatorii predate în școală; problema care se (mai) pune e doar cum să avem manuale mai bune, mai serioase, mai atractive. Nu cred că e normal să fie așa într-o țară laică – încă –, în care religia și statul nu sînt, cel puțin pe hîrtia Constituției, totuna. Principala motivație adusă de susținătorii religiei în școală este că educația de acest fel insuflă valorile morale fără de care societatea se dezagregă. Nu cred că e singura cale de a insufla valori morale, dovadă că agnosticii și ateii nu sînt automat amorali. Pe de altă parte, înțeleg perfect că a porni o campanie împotriva predării religiei în școală e neproductiv și complet lipsit de sorți de izbîndă într-o țară ai cărei locuitori, în frunte cu politicienii, se declară foarte atașați de valorile religioase, ai cărei conducători își […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.