Bijuterie si accesoriu

  • Recomandă articolul
Extins – bijuterie si accesoriu contemporan, Anaid Art Gallery, 5 decembrie 2006-15 ianuarie 2007 Valoarea, semnificatia si chiar identitatea unui obiect sau a unei imagini se redefinesc over and over in functie de context. Este una dintre perspectivele postmodernitatii, care se bazeaza pe paradigma semioticii, conform careia intre obiect si cuvintul care il desemneaza nu exista o legatura organica, ci una pur conventionala. Este negata existenta oricarui metadiscurs care s-ar valida din realitate. De aici, usurinta de a jongla, de a manipula, de a recontextualiza. Aceasta practica postmoderna este surprinsa cel mai bine in cotidian de afisul publicitar. Citate vizuale si sintagme textuale clasice (clasice, adica deja existente in constiinta maselor si avind deja o valoare in sine) manipulate, recreate intr-un nou context, cu o noua functie si o noua semnificatie. Mesajul variaza si suporta multiple interpretari. Nici una mai adevarata decit alta. in film recontextualizarea (si implicit decontextualizarea) e evidenta in pastisa practicata atit de dezinvolt de un Brian de Palma. Dressed to Kill este un cocteil de cadre à la Hitchcock, iar The Untouchables copiaza la indigo faimoasa scena din Reservoir Dogs al lui Tarantino, in care grupul de hoti iese din restaurant. in fotografie, gestul a devenit […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }