Bistriţa – un loc „favorabil“ poeziei

  • Recomandă articolul
Nu ştiu dacă poţi găsi multe locuri în România unde se poate citi poezie în public fără ca aceasta să îşi piardă ritmul iniţial. „Sînt locuri bune, sînt locuri mai puţin bune, locuri rele… Bistriţa este, cel puţin pentru mine, un loc bun…“, spunea anul trecut Doina Ioanid la prima ediţie a Festivalului de poezie şi muzică de cameră „Poezia e la Bistriţa“. După cea de-a doua ediţie (15-18 iulie), la care Observator cultural a fost unic partener, îi pot da din nou dreptate. Cele aproape patru zile de lecturi, lansări, vernisaje şi spectacole de teatru m-au făcut să realizez că Bistriţa este printre puţinele locuri în care poţi simţi cum rezonează poezia, ce se întîmplă în momentul în care cineva ascultă poezie, în momentul în care se citeşte poezie, departe de „interferenţele“ mai puţin „favorabile“ ale lumii literare. Mă gîndesc, în timp ce scriu aceste rînduri la cuvintele lui Gellu Naum: „ne mişcăm pe nişte traiectorii de favorabilitate şi de nefavorabilitate; întîlnim oameni, plante, obiecte, astre care ne sînt favorabile sau nefavorabile“. Autorul Zenobiei avea dreptate. Poezia are nevoie de aceste locuri favorabile pentru a putea respira. Organizat de Societatea de Concerte Bistriţa, cu sprijinul nepreţuit al domnului Gavril […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12933 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }