Buchholz-Maxy, întîlnire la vîrf

  • Recomandă articolul
Termenul de întîlnire la vîrf (sau la nivel înalt) se utilizează, de regulă, în acele dialoguri pe care le au şefii de stat, capetele încoronate sau înalţii prelaţi ai diferitelor religii. Am folosit acest termen în cazul a doi „principi“ ai artei plastice, cuprinşi de febra constructivismului: Erich Buchholz şi Max Herman Maxy. Sîmbătă, 14 iunie 2013, s-a deschis la Museum für Konkrete Kunst, din oraşul german Ingolstadt, o expoziţie retrospectivă Erich Buchholz. Ingolstadt este o localitate cu circa 100.000 de cetăţeni, situată în Bavaria. Ca şi în cazul altor oraşe germane cu acelaşi număr de locuitori, Ingolstadt se află sub dominaţia unui colos tehnologic: Audi, ceea ce nu împiedică oraşul să aibă şi o certă valoare culturală. În prezenta expoziţie dedicată constructivistului german Erich Buchholz (1891-1972), există şi un tablou al compatriotului nostru Max Herman Maxy (1895-1971), ca o adevărată prelungire a întîlnirii care avut loc anul trecut, la expoziţia centenarului Der Sturm, de la Wupperthal, unde cei doi închideau, pe pereţi alăturaţi, marea desfăşurare avangardistă, care se deschidea cu un tablou al unui alt compatriot de-al nostru: Arthur Segal.   Maxy i-a fost elev lui Segal, cunoscîndu-se cu Buchholz prin intermediul lui Segal. Cronologic, prima întîlnire Buchholz-Maxy a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }