Calatorie spre Buricul lui Rasovszky
- 27-06-2000
- Nr. 18
-
Adrian GUTA
- Arte
- 0 Comentarii
Inca un optzecist muzeificat, fie si temporar. In programul expozitional al Departamentului de Arta Contemporana (condus de Ruxandra Balaci) al Muzeului de Arta al Romaniei, s-a facut loc inca unui reprezentant al Generatiei ’80: Gheorghe Rasovszky, a carei personala este deschisa in Salile Kretzulescu in perioada 15 iunie-27 iulie 2000. Opera lui Rasovszky infatiseaza o varietate inepuizabila si totodata o remarcabila coerenta interioara. Artistul stapineste si practica o pluralitate de limbaje, cultivindu-le succesiv ori simultan cu placere nedisimulata: fotografie, obiect, asamblaj, instalatie, pictura, grafica, mixaje tehnice. Eclectismul sau, postmodern, mizeaza pe fertilizari reciproce, fara a ocoli specificitati ca puseuri de libera miscare intre traditie si formule „alternative“. Resorturile si imagistica citadina hranesc de mult creatia acestui autor (ceea ce nu inseamna inchiderea altor orizonturi, si poate vom fi martorii, intr-un viitor nu prea indepartat, spiritualizarii unor altfel de locuri). Scenografia ca ocupatie remunerata, lucrul in televiziune au accentuat propensiunea catre coexistenta limbajelor, catre imaginea-fragment asociata muzicii (de la febra punk incoace) si textului, ducind la structuri dense si ritmuri alerte proprii, sa spunem, videoclipului. Suvoiul acesta de informatie artistica se deplaseaza intr-o albie sapata de un mecanism al creatiei, marcat de amintiri suprarealiste si dadaiste. Asa incit determinante sint semnalele […]