Campania in Bucuresti

  • Recomandă articolul
Ca si in alti ani electorali, campania pentru Primaria Bucurestilor a atras atentia mai mult decit oricare alta. Dincolo de valoarea lor simbolica, alegerile din Capitala sint importante pentru ca aici se afla peste 10 % din electoratul intregii tari. Exista chiar sociologi care, plecind de la datele alegerilor anterioare, au identificat existenta anumitor corelatii intre votul pentru Bucuresti si votul national. Intelegind mai degraba intuitiv acest fenomen, partidele s-au angajat masiv in seducerea bucurestenilor. Numarul candidatilor pentru Primaria Capitalei (35) a depasit cu mult media nationala a candidaturilor in orase. Ce anume a influentat votul bucurestenilor? Am enumerat mai jos gesturile si optiunile majore ale partidelor, ca si evenimentele petrecute de-a lungul campaniei care au marcat probabil optiunile: 1. Transformarea lui Catalin Chirita dintr-un cvasi-necunoscut intr-un candidat clasat pe locul al doilea: Chirita a beneficiat de o campanie publicitara reusita, care avea totusi un precedent in disputa de la partialele din 1998. Profesionalizarea comunicarii politice e mult mai vizibila in campanie decit in timpul „normal“. 2. Esecul dizidentelor din PNTCD: candidatii partidelor conduse de fostii premieri Ciorbea (regizorul Daneliuc) si Vasile (Elena Gheorghe, abandonata in favoarea lui Basescu), ca si fostii taranisti Lis si Iulian Cretu (trecut la PUNR) […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }