Capodopera. Madona intreita a lui Marco Zoppo

  • Recomandă articolul
Dintre operele recunoscute de critica internationala de specialitate, aflate in colectia Muzeului National de Arta al Romaniei, citeva nu si-au gasit locul in actuala expunere permanenta a Galeriei de Arta Europeana. Un exemplu interesant, in acest sens, il constituie tabloul de dimensiuni reduse (26,4 X 22,1 cm) reprezentind-o pe Madona cu Pruncul, sase sfinti si doi donatori a pictorului Marco Zoppo. Marco Zoppo este o figura importanta a picturii italiene nordice din a doua jumatate a secolului al XV-lea, incepindu-si cariera in atelierul lui Francesco Squarcione, de la Padova, intocmai ca si un alt mare pictor, Andrea Mantegna. Ca si Mantegna, va fi adoptat de catre Squarcione si, tot ca Mantegna, nu va scapa decit cu greu de tutela parintelui adoptiv, plecind la Venetia. Ambianta atelierului lui Squarcione a reprezentat, fara indoiala, stimulul cel mai puternic posibil pentru tinarul Zoppo, fiindca, dincolo de toate acuzele ce i-au fost aduse, chiar prin procese, de catre fiii sai adoptivi (celebru este cel al lui Mantegna, care sustine ca Squarcione ar fi semnat lucrari realizate in intregime de elevii sai), pictorul padovan a reusit sa impuna un stil, urmat mai apoi de majoritatea elevilor sai. Acest stil, numit chiar squarcionism, este, in opinia […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }