CAPODOPERE. Purtarea Crucii

  • Recomandă articolul
Printre picturile Galeriei de Arta Europeana a Muzeului National de Arta al Romaniei care au avut mult de suferit in decembrie 1989 se numara si un panou initial atribuit lui Jan Sanders van Hemessen si care are drept subiect Purtarea Crucii. Realizat in maniera specifica artei de la nord de Alpi, adica „cladit“ pe opozitia socanta intre figura lui Iisus care irumpe frumusetea unei lumi transcendente si grotescul de factura animalica a agresorilor Lui, tabloul poate fi astazi admirat numai datorita restaurarii exceptionale de care a beneficiat, in atelierele de la Limburg, in Olanda, in anii 1990-’91. Rijksmuseum din Amsterdam si Atelierul de Restaurare de la Limburg au fost poate primele doua prestigioase institutii occidentale care au oferit asistenta muzeului bucurestean inca din primele luni ale lui 1990. Doua tablouri grav avariate de gloante (Chemarea Apostolului Matei si Purtarea Crucii – la vremea respectiva atribuite amindoua lui Jan Sanders van Hemessen), precum si alte doua capodopere ale muzeului – Portret de barbat cu inel (cunoscut si sub denumirea de Omul cu tichia albastra) de Jan van Eyck si Haman implorind iertare Esterei de Rembrandt – au fost restaurate in cadrul celor doua institutii mentionate anterior. Restaurarea a permis unui grup […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }