CARTE DE FILM. Dialoguri şi mărturii despre cinema

Titus VÎJEU – Cinema, cinema, cinema…: Dialoguri cu Dan Piţa

  • Recomandă articolul
În 2012, Titus Vîjeu a publicat o remarcabilă monografie a lui Dan Piţa, recenzată atunci în paginile revistei, care anunţa, în final, un volum de dialoguri între critic şi cineast. Cartea cu pricina (sugestiv intitulată Cinema, cinema, cinema…) a apărut recent, la aceeaşi editură, şi reprezintă un pandant necesar şi oportun al monografiei Dan Piţa: Arta privirii.   Filmografia regizorului Dan Piţa include 23 de lungmetraje (dintre care trei în colaborare, două cu Mircea Veroiu şi al treilea – documentarul- manifest al „generaţiei ’70“, Apa ca un bivol negru – cu zece colegi de promoţie de la Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică), realizate între 1970-2014 (cel mai recent, Kira Kiralina, adaptare după proza lui Panait Istrati, urmează să fie lansat în această toamnă). Li se adaugă mai multe scurtmetraje studenţeşti (cel de absolvire, Viaţa în roz, era etichetat de Titus Vîjeu, în volumul precedent, drept un seminal work, adică „opera din care se ivesc, adesea proteic, celelalte opere ale unui mare artist“), dar şi un lungmetraj neterminat, despre care mărturisesc că am aflat din această carte de dialoguri, intitulat Autor anonim, model necunoscut. Filmul cu pricina – pe un scenariu de Constantin Stoiciu (colaboratorul regizorului şi la debutul său […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12890 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }