CARTEA DE FILM. Cinematograful românesc contemporan, istoria unui miracol neaşteptat

  • Recomandă articolul
Cinematografului românesc contemporan i se dedică, în sfîrşit, o binemeritată lucrare de sinteză în limba engleză, publicată în Marea Britanie şi SUA la o editură prestigioasă. Este aproape incredibil că un asemenea eveniment nu se bucură la noi de ecoul cuvenit. Oare ne-am obişnuit cu succesele filmului românesc, cărţile au încetat să mai fie importante sau mass-media românească şi-a pierdut reperele? Pentru a înţelege mai bine că avem de a face cu un real eveniment internaţional, trebuie să adăugăm că, de fapt, cinematograful românesc în genere nu a beneficiat pînă acum de o asemenea lucrare în engleză sau în alte limbi de circulaţie, şi nici altor arte de la noi nu li s-a acordat o asemenea atenţie în străinătate. Aşa ceva ne bucură, dar ne şi face să revenim cu picioarele pe pămînt atunci cînd realizăm că operele de artă româneşti, pe care le apreciem adesea la superlativ, nu au o circulaţie internaţională, şi poate că multe din ele nici nu merită acest lucru.    Autoarea, Dominique (Domnica) Nasta, este titulara catedrei de estetică şi istorie a filmului a Universităţii Libere din Bruxelles şi a publicat pînă acum două cărţi: Meaning in Film: Relevant Structures in Soundtrack and Narrative (1992) şi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }