Cazul Mitroi

  • Recomandă articolul
Pictura pe sticla. Un gen de care aproape nici un artist nu se mai apropie astazi. Ca sa intelegi pictura pe sticla trebuie sa renunti la artificii, la trucuri, la toate aceste valuri ce mascheaza placut neputinta si tradeaza manierismul. Pentru a ne convinge nu trebuie decit sa ne aruncam privirea peste „peisajul artelor contemporane“ de aici si de aiurea. Trist adevar. In aceste conditii, o pictura ca aceea a lui Florin Mitroi poate fi greu de acceptat si foarte greu de digerat. Ne-am „sensibilizat“ atit de mult, incit orice lucru spus raspicat, barbateste, ne lezeaza „sensibilitatea“. Cu cit este mai clar un lucru, cu atit il privim mai nauci; complicarea tine locul complexitatii. Fermitatea, claritatea, inteligenta, iata citeva dintre trasaturile care fac pictura lui Florin Mitroi atit de speciala. Imaginile sale sint un strigat. Ca acele strigate din vis, cind parca ni se astupa gura si tipam mut si dureros in interior, fara sa ne auda nimeni. Nu mai sintem obisnuiti cu asemenea lucruri grave, ci dorim sa ni se spuna „soapte dulci“. Nu mai pricepem decit ceea ce este manifest: o pictura nu poate pune probleme spirituale decit daca reprezinta cruci, biserici, sfinti descarnati si luminari, virtuozitatea e […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }