Certificat de talent

  • Recomandă articolul
La distanță de un deceniu, criticul Alex. Ștefănescu insistă să se repete. Una dintre fixațiile domniei sale este valoarea literară a scriitorului Norman Manea. Înainte de 1989, avea obiceiul să se exprime, din cîte înțelegem, oral, însă tranziția l-a mobilizat. Pe la sfîrșitul anilor ’90, prin România liberă, acesta informa publicul larg despre faptul că Norman Manea nu-i decît „un scriitor lipsit de talent, judecînd după cărţile filozofarde şi prolixe pe care le-a publicat în România“. Și-a manifestat recent, în două salve, atașamentul față de această convingere. Ca cititor estival de serviciu al Evenimentului zilei, Alex. Ștefănescu se miră cum  a izbutit „inginerul constructor obsedat să devină scriitor“să prostească o lume-n­treagă și să dobîndească atîta amar de faimă. Ca apologet al lui Vladimir Tismăneanu – în preajma elaborării marelui proiect de a-și pune cultura, ori măcar trupul, în slujba președintelui –, Alex. Ștefănescu nu pierde ocazia să ne readucă aminte că, probabil alături de cohortele evreiești care l-au propulsat pe impostorul Manea, vinovat ar fi și Observatorul cultural. În fond, această publicație a girat cu sîrg dezmățul axiologic incriminat de  vigilentul cronicar. Firește, cîțiva au reacționat considerînd că s-a depășit o limită. Iar dacă opiniile, gusturile  sau absența criteriilor lui […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.