Charleville-Mézières, „capitala internationala a papusilor“

  • Recomandă articolul
In constiinta potentialului spectator de teatru din Romania, este foarte bine inradacinata ideea conform careia spectacolele cu papusi, marionete, obiecte animate sau cele care folosesc tehnici specifice teatrului de animatie sint destinate doar copiilor. Aceasta este perceptia majoritatii asupra teatrului de papusi, cu toate ca artistii genului sustin contrariul in tot felul de dezbateri teoretice. Exemplele practice nu sint, insa, de partea lor. Nu vorbesc de initiativele private in domeniu, pentru ca ele abia se contureaza, ci de cele 19 teatre de papusi din tara, printre care unele de „copii si tineret“, ale caror repertorii se adreseaza, cel mai adesea, unui public cu virsta intre 2 si 14 ani. Cu exceptia Teatrului Ariel din Tirgu Mures, nici un alt teatru nu-si propune, printr-un program managerial, sa creeze si sa promoveze spectacole pentru adulti si tineret, cu elemente de animatie, papusi sau marionete. Drept urmare, ele lipsesc din oferta noastra culturala si nu este de mirare faptul ca cele citeva incercari timide sint primite cu reticenta din partea publicului. Fireste ca adultii se amuza urmarind povestea Cenusaresei sau a Motanului incaltat, amintindu-si de farmecul pe care le-au avut aceste personaje in propria lor copilarie, insa departe de cei mai multi dintre […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }