Chen Zhen. Niste chinezarii…

  • Recomandă articolul
La Musée d’Art Moderne din Paris expune Chen Zhen. Prima lucrare este Satul fara frontiere: 99 de scaunele de copii din mai toate culturile traditionale, pe care autorul a construit mici casute din luminari colorate. Scaunele, suspendate la inaltimea ochilor, pe zidul expozitiei, sint tipice pentru vocatia ludica a postmodernismului. Lucrarea, prin evocarea manufacturiera a copilariei, face oarecum mai suportabil atotprezentul ludic postmodern. Cimp de purificare, 2003, care urmeaza lucrarii Cimp de dezinfectare, 1995, si Arheologiei viitoare ori Purification room, Torino, 2000, sint instalatii: o camera vasta cu obiecte cotidiene, recognoscibile, acoperite toate cu argila crem-rosiatica. Aducerea tuturor obiectelor cotidiene la aceeasi culoare teroasa le distanteaza, le transforma in obiecte plastice, oarecum in felul in care fotografia alb-negru da plasticitate obiectelor fotografiate. Voice of migrations este o sfera cu diametrul de un om, instalatie de cirpe innodate, care incadreaza difuzoare din care se aud voci. E una dintre lucrarile cele mai apropiate de experienta proprie a autorului, emigrat in Franta. Lucrarea evoca rezumativ harmalaia convoaielor de refugiati din toate colturile lumii si bagajul bejenitului-pribeagului-expulzatului de cind lumea: Hainele. Skin drumming este o instalatie gigantica: zece paturi vechi de la inceputul veacului, ale caror cadre sint acoperite cu piei de vaca, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }