Cine mai vrea sa devina profesor?

  • Recomandă articolul
Incerc, de cite ori incep un curs de didactica limbii si literaturii romane, sa aflu de la studenti de ce si-ar alege sau nu o cariera didactica. Fiecare primeste o foita cu doua intrebari: „De ce as vrea sa devin profesor?“, „De ce nu as vrea sa devin profesor?“ Le precizez ca, in functie de argumentele pe care le au, pot raspunde fie doar la una dintre cele doua intrebari, fie la ambele. Pentru ca acest exercitiu de reflectie sa fie autentic, ii rog sa nu se semneze. O prima constatare este ca, de regula, studentii gasesc argumente atit pentru raspunsul afirmativ, cit si pentru cel negativ. Dintre motivatiile care ii fac sa-si doreasca sa devina profesori, cele mai multe se refera la faptul ca le plac copiii, ca si-au ales ca model un anumit profesor care a avut un rol important in formarea lor, ca le place gramatica sau literatura, ca sint deschisi spre comunicare, ca au potential creativ si spirit ludic sau ca meseria de profesor ofera satisfactii si bucurii cind constati ca ai o contributie in formarea altora. Dezinteresul studentilor fata de perspectiva de a deveni profesori se bazeaza si el pe mai multe motivatii: una, cel […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }