Colectiile Muzeului Universitatii Nationale de Arta

  • Recomandă articolul
In toamna lui 1864, Theodor Aman, recent intors de la studii din Paris si in plina efervescenta creativa, inaugura, cu pompa oficiala, cursurile Scolii de Belle-Arte din Bucuresti si Muzeul de Belle-Arte. Aman-artistul total isi vedea astfel implinit un vis mult indragit (laitmotiv al prozei sale literare din perioada 1861-1864), acela de a transforma rudimentara capitala a Valahiei intr-un veritabil centru artistic. Sprijinit de Kogalniceanu (la rindul lui un talentat desenator si un patimas colectionar), Aman a conceput proiectele pentru scoala si muzeul de arta din Bucuresti dupa modelul de organizare si functionare a École des Beaux-Arts. Un lucru firesc de altfel, caci, considerat excelent ca si coerenta, fezabilitate si eficienta, sistemul francez de formare artistica a fost implementat, in a doua parte a secolului al XIX-lea, in aproape toate tarile francofone. Muzeul creat initial ca anexa a scolii si al carui rol primordial era instruirea elevilor-artisti a devenit ulterior Pinacoteca Statului. Scoala de Belle-Arte a evoluat separat, fara muzeu, pina in 1964 cind, la aniversarea centenarului, s-a creat un muzeu universitar cu un patrimoniu format din lucrarile studentilor si ale profesorilor. Din pacate, muzeul a fost pina in 2005 un simplu depozitar de opere de arta. Acum, la 142 […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }