CRONICA TV. Nu zice „shop“ pina n-ai sarit
- 09-06-2005
- Nr. 272
-
Radu PARASCHIVESCU
- Rubrici
- 0 Comentarii
„Shopaholic“ este un americanism care ii desemneaza pe cumparatorii irepresibili, dispusi sa-si puna latul de git daca trece o zi fara sa faca turul magazinelor. Traducatorul Cristian Ionescu a gasit acestui termen un sinonim romanesc savuros („cumparatornic“), pe care insa un editor mai serios decit e cazul nu l-a acceptat in titlul unei traduceri. Insa nu-mi propun sa discut aici cit de valida e terapia tejghelei. Sint oameni (mai ales femei) gata sa jure pe eficienta ei, dupa cum sint oameni (mai ales barbati) pentru care incursiunile printre standuri nu trec dincolo de nivelul unei toane amendabile. Pentru unii, casa de bani e tarmul salvator, pentru altii, ea se iveste imprecisa ca un politician pus sa-si aminteasca promisiunile din campanie. Iata insa ca televiziunea s-a gindit sa le dea o sansa si celor care, din varii motive, nu pot intreprinde raiduri prin magazine. in grila societatilor de cablu s-a insinuat cu miscari de cobra dresata cu fluierul un canal specializat in cumparaturi. El se numeste Canal shop (cita imaginatie!) si isi propune sa testeze limita de rezistenta a rabdarii omenesti. De dimineata pina seara, nefericitii care umplu ecranul pe postul cu pricina se intrec in oferte total neatragatoare. Produsul plimbat […]