Cui folosesc testele iniţiale?
- 11-11-2011
- Nr. 600
-
Mirela MURESAN
- Actualitate
- 1 Comentarii
Voi încerca să dezvolt, în acest articol, cîteva puncte de reflecţie asupra eficienţei şi a relevanţei pe care le-a avut testarea iniţială, cerută de minister, în acest an şcolar. Punctul de plecare, pe care se va întemeia toată această analiză, este următorul: testele iniţiale, în forma cerută de minister, sînt totalirelevante. Mult zgomot pentru nimic; multă cheltuială şi risipă de resurse materiale şi umane în obţinerea unor rezultate irelevante, ce nu pot constitui o bază ştiinţifică pentru măsurile ce vor urma; şi atunci cînd baza de date de la care porneşti e neconcludentă, irelevantă, e clar că va urma, inevitabil, şi o eroare de decizie pentru viitor; ceea ce se clădeşte pe un neadevăr va genera o nouă eroare, cu consecinţe mai grave decît prima. De ce nu sînt relevante rezultatele obţinute la testarea naţională? Pentru că ea încalcă o serie de principii esenţiale, ca, de pildă: – nu a existat un subiect unic la scară naţională pentru fiecare nivel de clase (fiecare şcoală a elaborat alte subiecte, cu grade de dificultate adaptate elevilor); – nu a existat un barem unic de corectare la fiecare nivel de clase (fiecare şcoală a avut un alt barem). Nu a existat o […]
perfect adevarat. si, ca sa spunem lucrurile pana la capat, atunci cand vom avea si niste programe cu adevarat ” reformate”, gandite de oameni care au experienta catedrei si o mentalitate pragmatica, vom vorbi si de o relevanta reala a acestor rezultate, confirmata mai tarziu de eficienta invatamantului pentru piata de munca…ei…intram in fantastic…