Culisele sponsorizarii

  • Recomandă articolul
Acum ceva vreme, revista Capital publica un material care m-a uns pe suflet. Era vorba acolo despre niste studii (americane, evident) care demonstreaza ca implicarea in viata comunitatii (prin sponsorizare, printre altele), fie ca e vorba de cultura, de social sau de altceva, aduce companiilor un beneficiu semnificativ de imagine, care se rasfringe ulterior asupra vinzarilor. Se pare ca ne place sa cumparam produse de la companii care se simt responsabile in societate. Mi-am dorit atunci, copilareste, sa se intimple un miracol: convingerea stiintifica cum ca e bine sa sponsorizezi, fiindca iti cresc vinzarile, sa-i patrunda pe toti, instant, si toate proiectele culturale sa gaseasca sprijin financiar. In feeria mea, oamenii ar fi plutit fericiti, unii cu afaceri infloritoare, altii cu spectacole produse, cu expozitii vernisate, carti editate etc. M-am scuturat repede de imagine, fiindca sint, totusi, o fiinta cu picioarele pe pamint. Podul de la omul cu proiectul pina la omul cu banul se ridica anevoios si presupune toate dichisurile unei comunicari intre un aborigen din Australia si unul din America de Sud. Adica, pe undeva, pe dedesubt, au un limbaj si scopuri comune, dar fiecare si-a dezvoltat un sistem diferit de raportare la lume, opereaza cu coduri diferite, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }