CULTURA IMAGINII. Fotografia de presa (III)

  • Recomandă articolul
In 1902, Alfred Stieglitz1, Edward Steichen si altii au format grupul Photo Secession, care promova fotografia ca forma independenta de arta. Tot Stieglitz editeaza, din 1903, revista Camera Work, care va constitui avangarda promovarii fotografilor americani. In noiembrie 1905, se deschide Photo Seccesion Gallery la New York. Astfel de asociatii se infiinteaza in toata lumea: Photo-Club de Paris (1883), Vienna Camera Club (1891) sau Camera Club (1885) si Linked Ring Brotherhood (1892), la Londra. Totusi, ideea ca fotografii sa-i concureze pe pictori a fost curind abandonata. Dupa 1910, fotografii sustineau ca o fotografie neretusata prin creion sau pensula are o frumusete si o eleganta neegalate de alte opere de arta. Ideea de fotografie pura a fost promovata de Edward Weston si Paul Strand. In prima jumatate a secolului al XX-lea se cauta noi proceduri de realizare a fotografiei. Laszlo Moholy-Nagy2 si Man Ray au creat imagini fara a folosi aparatul foto, plasind diferite obiecte pe o coala de hirtie fotosensibila pe care au expus-o la lumina puternica. Henri Cartier-Bresson (1908-2004) s-a numarat printre primii fotografi care au folosit posibilitatile creative si tehnice ale aparatelor foto in miniatura. El a incercat sa surprinda gesturile si sentimentele oamenilor in momente decisive3 ale […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }